COOKIE-ERKLÆRING
- HVA ER COOKIES? HVORDAN FUNGERER DE?
En informasjonskapsel er en liten datafil (tekstfil) som en nettside, når det besøkes av en bruker, ber nettleseren din om å lagre på enheten din for å lagre informasjon om deg, for eksempel språkinnstillinger eller påloggingsinformasjon. AXA Partners samler inn og setter opp "interne" informasjonskapsler under ditt besøk på https://service.axapartners.no i henhold til formålene som er beskrevet i disse retningslinjene.
OPPDATERING AV GJELDENDE RETNINGSLINJER
AXA Partners kan oppdatere disse retningslinjene for informasjonskapsler fra tid til annen i samsvar med endringer relatert til informasjonskapsler som lagres mens du bruker nettsiden https://service.axapartners.no. Disse retningslinjene ble sist oppdatert den 23. juni 2023.
HVEM ER BEHANDLINGSANSVARLIG FOR PERSONOPPLYSNINGENE DINE?
AXA Partners SAS (novegansk filial), et aksjeselskap med hovedkontor 6 rue André Gide, 92320 Châtillon i Frankrike, registrert i handels- og selskapsregisteret i Nanterre under nummer 813 778 412, fungerer som behandlingsansvarlig for dine personopplysninger (det betyr at den bestemmer formålene og midlene for behandlingen av dine personopplysninger).
Den behandlingsansvarlige omtales i disse retningslinjene som "AXA Partners" eller "behandlingsansvarlig" eller "vi" eller "oss".
HVILKE RETTIGHETER HAR DU I FORBINDELSE MED OPPLYSNINGENE DINE?
Sletting av informasjonskapsler kan innebære behandling av personopplysningene dine. I slike tilfeller, og i henhold til GDPR-kravene, har du rettigheter du kan utøve. Se vår Personvernerklæring for å se dem.
HVORDAN KONTAKTE PERSONVERNOMBUDET FOR Å SENDE INN FORESPØRSLER ELLER UTØVE DINE RETTIGHETER?
Hvis du har spørsmål, klager eller kommentarer til denne informasjonserklæringen eller ønsker å utøve rettighetene dine som er nevnt ovenfor, kan du sende en e-post til clp.no.dataprivacy@partners.axa. Forespørselen din vil deretter bli videresendt til det relevante personvernombudet. AXA Partners kan be deg om ytterligere informasjon for å bekrefte identiteten din og/eller for å hjelpe deg med å finne opplysningene du søker.
HVORDAN KLAGE TIL EN TILSYNSMYNDIGHET?
Du har rett til å klage på hvordan personopplysningene dine behandles til en kompetent tilsynsmyndighet i medlemsstaten der du har vanlig bosted, arbeidssted eller der du mener det har skjedd en påstått krenkelse av dine rettigheter.
Listen over tilsynsmyndigheter i EU er tilgjengelig via følgende lenke: https://ec.europa.eu/justice/article-29/structure/data-protection-authorities/index_en.htm. For land utenfor EU, se nettsiden til din lokale tilsynsmyndighet. I Norge kan klager rettes til Datatilsynet: https://www.datatilsynet.no/om-datatilsynet/kontakt-oss/klage-til-datatilsynet/
HVILKE KATEGORIER INFORMASJONSKAPSLER LAGRES MENS DU BRUKER VÅR NETTSIDE, OG HVA ER FORMÅLET MED DEM?
FUNKSJONELLE OG TEKNISKE INFORMASJONSKAPSLER
(STRENGT NØDVENDIGE INFORMASJONSKAPSLER)Disse informasjonskapslene er nødvendige for at nettsiden skal fungere, og kan ikke slås av i systemene våre. De settes vanligvis bare som svar på handlinger du gjør for å be om tjenester, for eksempel når du angir personverninnstillinger, logger inn eller fyller ut skjemaer. Du kan stille inn nettleseren din til å blokkere eller varsle deg om disse informasjonskapslene, men enkelte deler av nettsiden vil da ikke fungere. ER DEPONERING AV INFORMASJONSKAPSLER OBLIGATORISK?
Informasjonskapslene på nettstedet er strengt nødvendige for at det skal fungere som det skal. De er derfor obligatoriske.